ABC Klienta
Zapraszamy do zapoznania się z poniższymi informacjami, które pomogą Państwu w uzyskaniu niezbędnych informacji na temat przyłączy wodociągowych
i kanalizacyjnych.
Przyłącza wodociągowe
Krok 1. Warunki techniczne
- Pobierz dopowiedni wniosek.
- Do wniosku dołącz mapę zasadniczą (nieaktualizowaną) działki w skali 1:1000 (lub 1:500) - nie starszą niż 6 miesięcy.
- Przygotuj akt własności nieruchomości.
- Dowód osobisty.
- Wymienione wyżej dokumenty oraz wypełniony wniosek złóż w Biurze Obsługi Klienta Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Spółka z o.o. w Gorzycach Wielkich ul. Okólna 3, 63-410 Ostrów Wielkopolski 2 (poniedziałek – piątek 8:00 – 15:00). Termin rozpatrzenia wniosku i wydania warunków wynosi od
14 do 30 dni.
- Masz pytanie dotyczące warunków technicznych? Skontaktuj się z Kierownikiem ds. technicznych, pod numerem telefonu 62 734 73 91 lub 502 624 602.
Krok 2. Wykonanie przyłącza
- Upewnij się, że dysponujesz dokumentacją techniczną opracowaną na podstawie warunków technicznych.
- Roboty budowlano - montażowe mogą być realizowane wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu z Przedsiębiorstwem i zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi.
Krok 3. Odbiór techniczny przyłącza
- Do Ciebie należy zgłoszenie robót do odbioru oraz przygotowanie właściwej dokumentacji odbiorowej, pozwalające na ocenę należytego wykonania robót.
- Włączenia do czynnych sieci wodociągowych i kanalizacyjnych wykonywane są przez odpowiednie służby eksploatacyjne Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Spółka z o.o. Opłaty za wykonane usługi możesz uiścić osobiście w Kasie Przedsiębiorstwa w Gorzycach Wielkich lub przelewem bankowym.
Przyłącza kanalizacyjne
Krok 1. Sprawdź warunki techniczne
- Zamiar wykonania przyłącza kanalizacyjnego należy zgłosić przed rozpoczęciem jego wykonania w siedzibie Przedsiębiorstwa.
Krok 2. Wykonanie przyłącza
- W sytuacji gdy na posesji znajduje się już studzienka kanalizacyjna (przykanalik), przyłącze kanalizacyjne jest wykonywane przez Klienta na własny koszt lub może zostać również wykonane przez Przedsiębiorstwo za opłatą, która ustalona jest indywidualnie do każdego przyłącza z uwagi na wiele czynników jakie mogą wystąpić podczas jego budowy.
- Jeżeli na posesji nie ma przykanalika konieczne jest zgłoszenie się do siedziby Przedsiębiorstwa w celu ustalenia dalszych czynności.
- Przyłącze powinno być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami z materiałów posiadających odpowiednie certyfikaty i spełniające obowiązujące normy.
- Niedopuszczalne jest włączania do sieci kanalizacji sanitarnej żadnej instalacji sieci deszczowej czy drenażowej.
Krok 3. Odbiór techniczny przyłącza
- Odbiór dokonywany jest przez uprawnionego pracownika Przedsiębiorstwa po wcześniejszym zgłoszeniu przez Klienta.
- Zgłoszone do odbioru przyłącza winno być zmontowane w całości i nie zasypane – otwarty wykop.
- Podczas odbioru należy przedstawić (lub wcześniej dostarczyć kserokopię) zaświadczenie o możliwości podłączenia się do sieci kanalizacyjnej wydane przez Urząd Gminy Ostrów Wielkopolski.
- Po dokonanym odbiorze spisany zostaje protokół odbioru oraz stan wodomierza, od którego zostanie rozpoczęte naliczanie opłat za odprowadzanie ścieków.
- Wykonanie mapy inwentaryzacyjnej przyłącza nie należy do Przedsiębiorstwa. Klienta na własny koszt i własnym staraniem powinien zlecić wykonanie takiej mapy.
Zawarcie umowy na dostawę wody i odbiór ścieków
Po wykonaniu przyłącza Klient ma obowiązek stawienia się w siedzibie Przedsiębiorstwa w celu zawarcia umowy na dostawę wody i odbiór ścieków sanitarnych.Wypełniony wniosek o zawarcie umowy na dostawę wody i\lub odprowadzanie ścieków proszę dostarczyć do siedziby Spółki.
WAŻNE!!! Jeżeli podłączana nieruchmość posiada kilku właścicieli, wówczs w celu zawarcia umowy muszą stawić się w siedzibie przedsiębiorstwa wszyscy właściciele (współwłaściciele) określeni w akcie własności danej nieruchomości.
Umowy
Jeżeli zamieszkujesz w nieruchomości, a umowa na dostawę wody i/lub odprowadzanie ścieków nie jest zawarta na Twoje dane wówczas należy zawrzeć nową umowę. W tym celu należy pobrać wniosek o zawarcie umowy na dostawę wody i\lub odprowadzanie ścieków a także oświadczenie o posiadanym tytule prawnych do nieruchomosci i zgłosić się do siedziby Spółki w celu zawarcia nowej umowy.
Protokoły do odbioru budynku
Po wykonaniu wszystkich przyłączy (wodociągowe i kanalizacyjne) można odebrać protokół, który jest konieczny do oddania budynku do użytku.
Rozliczanie za zużytą wodę i odprowadzone ścieki sanitarne
Cykl odczytów wodomierzy w Przedsiębiorstwie wynosi 2 miesiące – co dwa miesiące inkasent Przedsiębiorstwa dokonuje odczytu wodomierza i na jego podstawie wystawia fakturę VAT za zużytą wodę lub/i ścieki. Należność z faktury można uiścić bezpośrednio u inkasenta lub przelewem bankowym na nasze konto, które jest również podane na fakturze.
Rozliczanie za wodę bezpowrotnie zużytą
W przypadku kiedy korzystamy z wody do celów innych niż socjalno-bytowe np. podlewanie ogrodu, mycie samochodu lub pojenie zwierząt - istnieje możliwość zainstalowania dodatkowego podlicznika wody, który będzie rozliczał tą część pobranej wody, która nie zostaje odprowadzona do kanalizacji sanitarnej.
W takiej sytuacji należy złożyć wniosek o wydanie warunków montażu podlicznika w siedzibie Przedsiębiorstwa. Warunki na podlicznik wydawane są od ręki.
Rozliczanie podlicznika odbywa się od 1 kwietnia do 31 września. W szczególnych przypadkach na wniosek klienta istnieje możliwość odliczania przez cały rok.